מיינדפולנס

 

 

 

למה מיינדפולנס?

"הזמן קצר והמלאכה מרובה" – משפט עתיק זה מאפיין את החיים המודרניים ואת המצוקה שנוצרת אצל רבים כתוצאה מהמתח, הלחץ והעומס ההולכים וגדלים. רבים מתוסכלים ורוצים רק להגיע למעט שקט, מנוחה ותקשורת נעימה. כדי להפיג את המתח אפשר למשל: לרוץ, ללכת לעיסוי או לצאת לחופשה – אך רבים מוצאים שהם, מהר מאוד, חוזרים בדיוק לאותו המצב ולאותו הסחרור. המיינדפולנס היא הזמנה לא להסתפק בהירגעות קצרה, אלא ללמוד להתנהל נכון בתוך כל זה.

 

מה זה מיינדפולנס?

"מודעות אוהבת" (מודעות=תשומת לב)  - ג'ק קורנפילד

"המודעות שנוצרת מתרגול תשומת לב, בכוונה תחילה, ברגע הזה וללא שיפוטיות" – ג'ון קבט זין

האימון במיינדפולנס הוא אימון בתשומת לב, הפניית הקשב בדרך מסוימת. התרגול פשוט ונעשה בדרכים שונות ואף בהליכה, אכילה ופעולות יומיומיות – כך שהיישום יכול להיות במדיטציה יומית או תוך כדי היום. מיינדפולנס זו יכולת שיש לכל אדם. אנחנו רק לא מאומנים בה.

 

איך מודעות ותשומת לב כזו יכולה לעזור עם מתח ולחץ?

לדוגמא, את רוצה שהבן שלך יסדר את חפציו שפיזר בכל הסלון ויכין שיעורי בית. והוא רוצה רק לראות טלוויזיה ולשחק במחשב. באופן אוטומטי עשויות לרוץ במוחך מחשבות כמו: "למה הוא כל כך עצלן?", "מה יצא ממנו?" "הוא אף פעם לא שם יד או עוזר בבית" "הוא לא מקשיב לי, אף פעם!". הלב שלך מתחיל לפעום מהר יותר, את כועסת ומתחילה ויכוח. רמות המתח שלך עולות. ואחרי הריב הזה, בנוסף לכל מה שהתחולל ביום שלך, את מוצאת את עצמך נסערת, תשושה, דואגת ולא ישנה טוב בלילה. מיינדפולנס מציעה גישה אחרת.
בשונה מהדוגמא שהבאנו - המודעות ברגע, שאת מטפחת באימון במיינדפולנס יכולה לאפשר לך:

  • לעצור לפני שאת מתפרצת.
  • להבחין בכעס ולטפל בו.
  • להשתמש באחת מטכניקות ההירגעות של המיינדפולנס.
  • כשאת רגועה יותר תוכלי לחשוב מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר ליצור בילד מוטיבציה לבצע את מה שאת מבקשת.
  • את יכולה גם לחשוב על היום שלו – אולי היה לו יום עמוס, אולי רב עם חבר או כמו שאת נשאבת לפעמים לתוך הפייסבוק כך הוא נשאב לתוך משחק המחשב ולא יכול להינתק.
  • כשאת יותר רגועה ומודעת את יכולה להיות יותר קשובה ואמפטית (הסטרס פוגע ביכולת הזו שלנו).
  • כך תוכלי ליצור הבנה ושיתוף פעולה במקום ריב. ולשמור על האנרגיות שלך עבור אינסוף המטלות שיש לבצע.

אנו רואים, שאירוע שיכול היה ליצור מתח רב ולפגוע ביחסים –  יכול להתנהל אחרת. כמובן שזו רק דוגמא אך כשיותר ויותר אירועים במהלך היום מתנהלים נכון יש בחיינו פחות מתח ויותר רגיעה, שמחה והנאה. במיינדפולנס לומדים מדיטציות וכלים פשוטים ויעילים להירגעות, אך היא מאפשרת הרבה יותר מזה, היא מאפשרת להתנהל נכון עם המתח והלחץ וליצור לנו את החיים שאנו באמת רוצים.

אם זוהי הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים, יכול להיות שקשה לך להאמין... אז אני ממליצה לך לקרוא מה מספרים בוגרי הקורסים שלי  על השינוי שהתחולל בחייהם בעקבות הקורסים שלי.

 

עכשיו, הבה נראה מה אני יכולה לעשות בשבילך:  

 

מתנה ממני בחינם: המדריך "רגע, לנשום"

במיוחד בשבילכם כתבתי מדריך פשוט ובו טכניקות קלות להרגעה, ואסטרטגיות פעולה להתנהלות נכונה עם מתח -  שלא גוזלות זמן ואפשר להסתייע בהן במהלך היום, בדיוק כשצריך. הורידו אותו עכשיו במתנה ממני ולגמרא בחינם.

 

קורס מיינדפולנס

קורס קצר ופרקטי בו תלמדו מגוון מדיטציות קצרות וכלים פשוטים מעולם המיינדפולנס. כדי להפחית את הלחץ והמתח ולהתנהל יותר נכון – בנינוחות, שמחה והנאה. לפרטים על הקורס - לוחצים כאן.

 

פעילויות נוספות יפורסמו בהמשך – מוזמנים לחזור לכאן ולהתעדכן.

 

 

המדריך “רגע, לנשום”

 

התנהלות נכונה במצבי מתח
לחזור לרוגע, יעילות ושמחה

התקשרו   050-573-3378
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

 

 

 

צור קשר